Resa till Färna julmarknad

Tillsammans med SKFs pensionärsförening åkte vi lördag den 10 november till Färna julmarknad i Västmanland. Vi startade från resecentrum kl 8.30. Vädret var grått och fuktigt vilket höll i sig hela dagen. Kl 10.00 var vi framme vid målet. Där var verkligen julmarknad i en stor lada. Så många hantverk av alla de slag. Utanför var det visning, provsmakning och försäljning av ost, korv och bröd m.m. Det fanns något för alla att se och köpa. Nästan så man fick lite julkänsla en stund med julmusik och sång. Kl 12 var det dags för lite mat. Färnas julbord med Janssons frestelse, skinka, bröd, smör, kaffe och kaka smakade så bra. Det blev en liten runda till i ladan innan vi åkte hemåt igen. Vi stannade till vid Burgers växtgård i Köping. Vi gick in och tittade och köpte lite blommor. Det blev en trevlig dag med lite försmak på julen. Vi tackade vår chaufför Elisabeth för en lugn och säker färd och för att hon hjälpt oss att ordna med resan.

Dagny Eriksson