Julkonsert 10 december

Reumatikerföreningen och SKF:s pensionärsförening åkte 12 st med Forssjö Buss den 10 december på julkonsert till Flygeln i Norrköping. Vi skulle se "Vår Jul" med Kalle Moraeus, Loa Falkman och Wiktoria med bandet Hej Kalle. Kalle och Loa startade med några trevande och osäkert framförda jullåtar innan ridån gick upp och Flygeln fylldes med musik och sång. Från opera, klassiska julsånger och pop blandat med mycket humor. När konserten drog mot sitt slut spelade Kalle Moraeus vackra "Koppången". Wiktoria sjöng sången som hon startade sin karriär med "Save me". Som avslutning sjöng Loa Falkman "O helga natt". Det blev rungande applåder, för vad är en julkonsert utan den. Efter en upplevelserik och underhållande kväll, tog Elisabeth tryggt med oss till Katrineholm igen.

Dagny Eriksson