Föreningsmässan 23 september

Reumatikerföreningen i Katrineholm, deltog som en av många föreningar vid Föreningsmässan i Duveholmshallen i Katrineholm, i söndags, den 23 september.

Det var många intressanta föreningar som presenterade sig och visade upp sina specialiteter. Vi i Reumatikerföreningen hade, förutom våra paraffinbad laddat upp med broschyrer, pennor, nyckelband och förstås godis. Det var väldigt få besökare till mässan i stort men ändå var det ungefär 50 personer, som vågade testa att doppa ena handen i vårt paraffinbad, för att sedan känna vilken skillnad det gör för stela torra händer. Efter man doppat handen några gånger, i vårt kar med smält paraffin, bildas en varm "paraffinhandske" över handen. Vi sätter över en plastpåse och en grillvante för att värmen ska bli kvar under ca 10-15 minuter. När vi sedan tar bort allt blir handen len som en barnrumpa. Det var roligt att se "testarna" vandra runt bland övriga utställare med ena handen i en grillvante under väntetiden och det väckte också nyfikenhet hos övriga besökare. Kanske var det det som gjorde att flera vågade testa.

/Inger Johansson